268. Izrael

26 cze 2010


od: Jaqueline

Stara Jaffa – do 1923 roku miasto było jednym z najważniejszych portów w Palestynie. W 1948 roku weszło w skład państwa Izrael. Od 1949 roku dzielnica Tel Awiwu-Jafy.
W kwietniu 1949 nastąpiło połączenie Tel Awiwu z Jaffą w jedną aglomerację, do której włączono także opuszczone podczas wojny arabskie wioski al-Shaykh Muwannis, Jammasin i Sumail.
W Jaffie znajduje się duża ilość zabytków, w tym starożytny port morski z długoletnią historią. Jest to jeden z najstarszych portów morskich na świecie. Przy porcie znajduje się nieczynna latarnia morska Jaffa. Jednak największą atrakcją turystyczną Jaffy jest XII-wieczny meczet Mahamoudia. Tuż przy nim znajduje się fontanna wybudowana dla pielgrzymów oraz zupełnie niearabska wieża zegarowa, wzniesiona w 1906 na cześć tureckiego sułtana Abd-ul-Hamida II.

6 komentarzy:

  1. Mój ulubiony kraj , i pyszny znaczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pasażerko, dlaczego ty dostajesz ciągle takie cudowne kartki! Nooo! Ja też chcę takie śliczne, klimatyczne.
    Znaczek miodzio ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko, Ty też niedługo będziesz mogła pochwalić się takimi cackami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie. Ja też nigdzie nie mogę zdobyć fajnych SWAPów

    OdpowiedzUsuń
  5. miodzio znaczek w dosłownym tego słowa znaczeniu ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.