242. Niemcy

16 cze 2010


od: Theresa


Heidelberg – miasto w Niemczech w Badenii-Wirtembergii, w regionie Rhein-Neckar-Odenwald, położone nad Neckarem.
Przypuszcza się, że pierwszą osadę na terenach dzisiejszego Heidelbergu założyli ok. II wieku p.n.e. Celtowie. W czasach rzymskich powstała tu twierdza, świątynia i most. Najstarsze wzmianki w dokumentach o Heidelbergu pochodzą z roku 1196. W okresie od XIII wieku do roku 1720 miasto było siedzibą rodu Wittelsbachów i stolicą Palatynatu reńskiego.
Jako jedno z nielicznych miast niemieckich, Heidelberg uniknął zniszczeń wojennych w czasie drugiej wojny światowej, a po wojnie znajdowała się tu kwatera główna sił zbrojnych USA w Europie. W zamachu bombowym dokonanym przez Frakcję Czerwonej Armii zginęło 3 żołnierzy USA, a kilku innych zostało rannych.
Miasto jest znanym centrum turystycznym. W Heidelbergu istnieje najstarszy uniwersytet na terenie dzisiejszych Niemiec, założony w roku 1386 (najstarszym niemieckojęzycznym uniwersytetem był Uniwersytet Karola w Pradze założony w roku 1348). Nieodłącznym elementem tego miasta są jego korporacje akademickie a w szczególności Corpsy. Miasto jest także miejscem licznych festiwali i targów.

2 komentarze:

  1. mój znajomy studiuje w Heidelbergu, jednak pocztówki od niego się nie dorobiłam :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Heidelberg zawsze kojarzy mi się z uniwerkiem

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.