220. Włochy

8 cze 2010

od: Mama

Loreto – miejscowość i gmina we Włoszech, w regionie Marche, w prowincji Ankona.
Ośrodek pielgrzymkowy, miejsce kultu maryjnego. Najważniejszym miejscem jest Święty Domek, który przechowuje nazaretański dom Maryi. Prawdopodobnie został on przeniesiony z Nazaretu przez grecką rodzinę Angeli, która chciała w ten sposób uchronić go przed zniszczeniem.
Plac Madonny otoczony jest pięknymi pałacami z XVII wieku. Bazylika zbudowana jest w stylu późnogotyckim, na planie krzyża łacińskiego, w nawach bocznych znajduje się 12 kaplic.
Na Cmentarzu Polskim w Loreto, w 1080 grobach spoczywają polscy żołnierze polegli w czasie II wojny światowej. Cmentarz wznosi się trzema tarasami w górę do stóp bazyliki loretańskiej.

3 komentarze:

  1. baardzo mi się podoba. :) mam mało włoskich, więc zazdroszczę takiej zdobyczy :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka ciut ponura ale dzięki temu fajna :P i nie wiem czemu ale ja lubie żółte niebo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachod slonca...ach. Z taką otoczką...ach. Wygląda bajkowo....ach.

    Ach...rozmarzyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.