248. Polska

17 cze 2010

od: mevo

Głubczyce (śl. Gubczýcé, niem. Leobschütz, czes. Hlubčice) – miasto w woj. opolskim nad rzeką Psiną, w powiecie głubczyckim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Głubczyce.
Głubczyce są miastem i gminą opartą głównie na gospodarce związanej z rolnictwem i przemysłem rolno-spożywczym (Zakłady Piwowarskie Głubczyce SA, Spółdzielnia Mleczarska, Tosca, Top Farms). Wcześniej w latach PRLu rozwijał się prężnie przemysł włókienniczy (Unia, Piast). Obecnie ten rodzaj przemysłu praktycznie w Głubczach nie istnieje. Innymi przedsiębiorstwami są Galmet i Elektromet związane z przemysłem grzewczym.
Głubczyce są też jedynym miastem powiatowym w województwie opolskim, które nie ma pasażerskich połączeń kolejowych (zawieszone dnia 8 kwietnia 2000 roku).

1 komentarz:

  1. też mam z Głubczyc, tylko że nightview:) i też taka ładna. a co! :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.