Produkowany przez czeską firmę ČKD Vagonka elektryczny pojazd EJ 471 rozwija prędkość 140 kilometrów na godzinę i jest przeznaczony do szybkiej komunikacji podmiejskiej w okolicach wielkich miast, gdzie znajduje się sieć kolejowa zelektryfikowana na prąd stały 3kV. Na co dzień piętrowa jednostka obsługuje trasę Praga - Kolin.
W wyposażonym w klimatyzację i ekologiczne toalety pociągu jest 310 miejsc siedzących i 333 stojące. To mniej więcej tyle, ile mogą zabrać anachroniczne, polskie jednostki EN57. Jeden skład nie jest jednak tani. Kosztuje 6 mln euro.
Jednostka była prezentowana w 2004 w Polsce w Warszawie, Kielcach i Katowicach.
Czeski piętrus :)
OdpowiedzUsuńJedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze łaskawy byleby....dalej już wiecie sami ;)
OdpowiedzUsuńOstatnio widziałem go na żywo. Są po prostu piękne!
OdpowiedzUsuń