

Stacja została wybudowana w 1873 roku jako vakzal Vilenski - stacja Vilnius. Pierwotnie drewniany budynek został zburzony w 1890 roku i ponownie wybudowany jako kamienny. Podczas II wojny światowej dworzec Mińsk została całkowicie zniszczony i odbudowany dopiero w latach 1945-1946; w tej postaci służył do 1991 roku.
Nowy budynek mińskiej stacji kolejowej został zbudowany w latach 1991-2002. Jego budowa została opóźniona ze względu na trudności finansowe, jednak teraz Mińsk może poszczycić się jednym z najnowocześniejszych i najbardziej "na czasie" dworców we Wspólnocie Niepodległych Państw.
Istnieją plany, aby przenieść cały podmiejski ruch kolejowy z Mińska Pasażerskiego do mniejszych stacji Minsk-Uskhodni (wschodni), Minsk-Paudnyovy (południowy) i Minsk-Paunochny (północny) w roku 2020.
Boże, jakie to smutne o.O Mieli takie piękne dworce, a teraz taka plastikowa konstrukcja ;|
OdpowiedzUsuńprawda? a wszystko aby było niby lepsze, nowocześniejsze i trendy...
OdpowiedzUsuńWystarczy popatrzeć i na Polskę ... kiedyś nawet bloki były ładnie rzeźbione ... a dziś ... ytong
OdpowiedzUsuń