![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVd2CPGv7lTubtno7h6Pti0wFMQZNHaS6akhRo6UIqRhoYPxcWtG9ZH_ceraqEHexvMfwTFrsKdcxpJQPckFgRjmTHpJSWu0q5XKQxbMbNlx_sECCjGDFRSG7hWpTWAdT8gJNys6Hbxxk/s400/skanowanie0019.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhWKBmf2L_cJb0HrWf_nvBBS7bEOxxixZ-00MqFgszEU2d94NBlCKvKsIJCMyERaDoy8UAYx4d7XAPZNIwWBEYLcECSthNMN6kBA_PgHA2SMl15TEjvtYXwoOitZufCTua8btYJpBlUcm8/s200/skanowanie0020.jpg)
Stacja została wybudowana w 1873 roku jako vakzal Vilenski - stacja Vilnius. Pierwotnie drewniany budynek został zburzony w 1890 roku i ponownie wybudowany jako kamienny. Podczas II wojny światowej dworzec Mińsk została całkowicie zniszczony i odbudowany dopiero w latach 1945-1946; w tej postaci służył do 1991 roku.
Nowy budynek mińskiej stacji kolejowej został zbudowany w latach 1991-2002. Jego budowa została opóźniona ze względu na trudności finansowe, jednak teraz Mińsk może poszczycić się jednym z najnowocześniejszych i najbardziej "na czasie" dworców we Wspólnocie Niepodległych Państw.
Istnieją plany, aby przenieść cały podmiejski ruch kolejowy z Mińska Pasażerskiego do mniejszych stacji Minsk-Uskhodni (wschodni), Minsk-Paudnyovy (południowy) i Minsk-Paunochny (północny) w roku 2020.
Boże, jakie to smutne o.O Mieli takie piękne dworce, a teraz taka plastikowa konstrukcja ;|
OdpowiedzUsuńprawda? a wszystko aby było niby lepsze, nowocześniejsze i trendy...
OdpowiedzUsuńWystarczy popatrzeć i na Polskę ... kiedyś nawet bloki były ładnie rzeźbione ... a dziś ... ytong
OdpowiedzUsuń