1019. Kanada

10 maj 2012



od: Zack


Kanał Rideau (ang. Rideau Canal, fr. Canal Rideau) to kanał wodny łączący stolicę Kanady – Ottawę z miastem Kingston nad jeziorem Ontario.
Kanał został otwarty w roku 1832 na wypadek wojny ze Stanami Zjednoczonymi i pozostaje w użytku aż po dzień dzisiejszy, z niemal nietkniętymi strukturami pierwotnymi. System kanałowy wykorzystuje odcinki rzek Rideau i Cataraqui, jak również fragmenty jezior. Jest to najstarszy pozostający w użytkowaniu kanał w Ameryce Północnej, a w 2007 roku został zarejestrowany na liście światowego dziedzictwa UNESCO.

2 komentarze:

  1. Też mam, ale inny :) To było moje jedno z pierwszych unescowych kartek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta Kanada kojarzy mi się z baśnią o Królowej Śniegu... bardzo fajny ma nastrój :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.