1008. Czechy

7 maj 2012



Tańczący dom (czes. Tančící dům) to postawiony w 1996 r. na prawym brzegu Wełtawy w Pradze w dzielnicy Nové Město awangardowy budynek projektu pary architektów: Vlado Milunića i Franka Gehry'ego. Swą nazwę zawdzięcza kształtowi, w którym można dopatrzeć się sylwetki tańczącej pary. Przed postawieniem tego budynku w Pradze Frank Gehry wyraził zainteresowanie stworzeniem nowoczesnego budynku w Warszawie, jednak władze stolicy nie zaakceptowały śmiałych, dekonstruktywistycznych wizji architekta.

2 komentarze:

  1. Mam identyczną, tylko czystą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam i szczerze to spodziewałam się nie wiem czego, bo tyle się napatrzyłam na te pocztówki. A tu tyle pieszo i nic specjalnego, ale za to jaki widok na Hradczany :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.