Vanuatu [pocztówkowo]

28 cze 2017

Republika Vanuatu (bislama: Ripablik blong Vanuatu) to państwo w Oceanii, położone na 83 wyspach Nowych Hebrydów  z których 65 jest zamieszkanych. Położone jest ok. 800 km na północny zachód od Fidżi i na północny wschód od Nowej Kaledonii. Słowem, z naszej perspektywy - gdzieś na końcu świata.
Na zdjęciu natomiast widać Mount Yasur, uważany za jeden z najbardziej aktywnych wulkanόw na świecie, położony w południowo-wschodniej części wyspy Tanna. Erupcje strombolijskie i wulkaniczne towarzyszą mu niemal bez przerwy od momentu zaobserwowania wybuchu w 1774 roku przez kapitana Jamesa Cooka!
Stratowulkan posiada niewysoki piroklastyczny stożek z prawie okrągłym, szerokim na 400 metrów kraterem. Jest aktywny od wiekόw, wybucha często nawet od 10 do 20 razy w ciągu godziny, ale jego erupcje są zazwyczaj bezpieczne do bliskiej obserwacji. Mount Yasur wznosi się na wysokość 361 m n.p.m., w wyniku czego nazywany jest najprzystępniejszym aktywnym wulkanem na świecie. Między innymi z tego powodu powstała tutaj jedyna na świecie Poczta Wulkaniczna (Volcano Post) - w okolicy można zaopatrzyć się w dedykowane pocztówki i znaczki a nieopodal krateru postawiona została skrzynka pocztowa. To zresztą nie pierwszy tak oryginalny pomysł wanuackiej poczty - Podwodna Poczta to również ich dzieło!

Sama kartka przywędrowała do mnie od ekipy Gdzie Bądź, tym samym uzupełniając moją kolekcję o kolejny kraj. Nie jest to może miejsce, do którego wybrałabym się w pierwszej, drugiej czy nawet trzeciej kolejności, ale nie mogę mu odmówić urody, pomysłowości i przede wszystkim egzotyczności. Pewnie nigdy tam osobiście nie trafię więc kartka stamtąd cieszy mnie tym bardziej. A jak wam się podoba pomysł Poczty Wulkanicznej?

14 komentarzy:

  1. Nigdy nawet o tym państwie nie słyszałam, a co dopiero o poczcie wulkanicznej :) ciekawe, czy ta skrzynka jest połozona w na tyle bezpiecznym miejscu, że te większe wybuchy jej nie dosięgną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że chyba to przewidzieli i jeśli nie jest w na tyle odległym miejscu, że nie grożą jej wybuchy to przynajmniej jest... ogniotrwała :)

      Usuń
  2. Wow! Ale widok! Gratuluję takiej pięknej zdobyczy z tak rzadkiego kraju!
    A Vanuatu kojarzy mi się z programem "Boso przez świat" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę, akurat chyba odcinka/ów z tego kraju nie oglądałam. muszę koniecznie nadrobić :)

      Usuń
  3. Świetna pocztówka:)
    A jak udało Ci się zdobyć ta pocztówke? Po prostu napisałaś do nich wiadomość na fb ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogłaszają się co jakiś czas, że oferują wysłanie pocztówki w zamian za pokrycie jej kosztów. to na tyle rzadki kraj, że nie zastanawiałam się. teraz czekam z kolei na Kirgistan od nich :)

      Usuń
  4. Swietne miejsce. Chcialabym zobaczyc na zywo.

    OdpowiedzUsuń
  5. A moja pierwsza penpalka pochodziła właśnie z tego kraju:) Otrzymałem od niej takie pocztówki: http://theworldofpostcards.blogspot.com/2016/05/PORTVILA.html
    Polski podróżnik Wolniewicz napisał pierwszą książkę o Vanuatu w j. polskim "Vanuatu - Czarny Archipelag". Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Co za niespotykane miejsce :) I pocztówka stamtąd, super! Pozdrawiam serdecznie, Aga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna pocztówka! Gratuluję takiej zdobyczy :-) Oczywiście zanim się zorientowałam o całej akcji, było już za późno na karteczkę z tego egzotycznego kraju :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bywając zagranicą i jeśli tylko mam taką okazję korzystam ze skrzynek na ulicach. Zawsze kartki dochodziły.Do wulkanicznej też bym wrzuił! A jakże! Nie ufam naszym ulicznym skrzynkom. Już kilka razy poginęły,przynajmniej część.

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW, WOW, WOW! Już drugi raz widzę tę kartkę i ciągle jestem nią oczarowana. Szkoda, że nie słyszałam o możliwości zdobycia pocztówki, bo na pewno bym się skusiła. Poczta Wulkaniczna? Poczta Podwodna? To naprawdę wypasione pomysły :D Ja tam bym się z chęcią wybrała do Vanauatu! Sama nazwa jest tak egzotyczna, że aż głowa boli... :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Próbowałem oglądać ich kanał na yt, jakoś nie mogłem znieść ich stylu.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.