Holandia - Amsterdam [pocztówkowo]

16 cze 2017

O mieście pisałam już nie raz, dlatego tym razem będzie krótko. Amsterdam położony jest nad rzeką Amstel, IJ i 160 kanałami  – trzy największe w kształcie półksiężyców usytuowane niemalże równolegle do siebie to Herengracht (położony najbliżej centrum), Keizersgracht i Prinsengracht. Łączą się z nimi promieniście mniejsze kanały tworząc sieć wodną dzielącą miasto na liczne wyspy, dlatego Amsterdam nazywany jest często Wenecją Północy. 
Popularnym sposobem zwiedzania, prócz wypożyczenia rowerów, jest poznawanie go z perspektywy wody właśnie - w mieście można wypożyczyć rowery wodne, łódki albo po prostu wsiąść na jedną z wielu łodzi turystycznych.

Jeśli wszystko poszło dobrze i nic się nie wydarzyło to właśnie jestem całkiem niedaleko Amsterdamu, bo w zachodnich Niemczech. Planem jest również wizyta tam, ale co z tego wyjdzie - zobaczymy. Na pewno prędzej czy później jakaś relacja z tego wypadu się pojawi :)

12 komentarzy:

  1. Wybieram sie do tego Amsterdamu i wybrac sie nie moge! Mam nadzieje, ze juz wkrotce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam dokładnie to samo z Amsterdamem! :)

      Usuń
    2. ja byłam raz i to tylko na jeden dzień. teraz miałam teraz pojechać, ale niestety plany się pokrzyżowały po raz kolejny i znowu nici. trzymam kciuki, żeby nam wszystkim udało się tam dotrzeć w końcu :)

      Usuń
    3. Będąc szczerym, to ja także trafiłem do Amsterdamu tylko raz i to całkiem przypadkowo. Wiem, że na pewno muszę pojawić się tam jeszcze raz i zgłębić moją wiedzę na jego temat.

      Usuń
  2. Cudna pocztówka! Mam w planach odwiedzić Amsterdam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! mnie z Amsterdamem kojarzą się przede wszystkim kanały, zapach marihuany i kilogramy sera, którego się tam najadłam w jakimś muzeum, gdzie można było degustować każdy rodzaj... ale i tak wspominam to miejsce wspaniale :D

      Usuń
  3. Piękna pocztówka :) Widzę, że wybierasz się do Karlskrony, piękne miasto, z pięknym zachodem słońca. Płynęłam tam StenaLine i pewnie Ty też będziesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Karlskronie też już byłam Steną i tym razem również się tam nią wybieram właśnie. mam tylko nadzieję na lepszą pogodę niż poprzednio :)

      Usuń
  4. Też jeszcze nie byłam w Amsterdamie. Mam nadzieję, że uda mi się tam w miarę szybko dotrzeć... chociaż teraz wpadłam w wir pracy i musiałam trochę podróży odłożyć w czasie. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z kolei musiałam przełożyć podróże z powodów zdrowotnych, ale trzymam kciuki, żeby Tobie się udało tam dotrzeć prędzej czy później - lepiej prędzej, wiadomo :)

      Usuń
  5. Pocztówki z Amsterdamu są w większości przypadków bardzo ładne. Ta również mi się niezwykle podoba. Te ich kamienice i woda, ajj. Odbicie w wodzie to jednak jeden z lepszych motywów na kartkach. Są one klimatyczne. Ta zdecydowanie oddaje klimat i magię tego miasta.

    Byłam w Amsterdamie dwa razy, za każdym razem po jeden dzień. Uświadomiłam sobie, że oczywiście nadal nie było relacji na blogu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachód Europy też może być piękny.A ja się tylkona Wschodzie rozbijam;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.