746. Hiszpania

3 sty 2012


od: Vicent


Park Güell (hiszp. Parque Güell, katal. Parc Güell) -toduży ogród z elementami architektonicznymi w Barcelonie przy ulicy Olot, bocznej alei Santuari de la Muntanya, w północno-centralnej części miasta. Zaprojektowany przez katalońskiego architekta Antonio Gaudíego na życzenie jego przyjaciela Eusebio Güella, przemysłowca barcelońskiego, który - zauroczony angielskimi "miastami-ogrodami" - przedsięwzięcie sfinansował.
Na zdjęciu widoczna jest mozaika przedstawiająca słońce, która znajduje się w tak zwanej Sali Kolumnowej. To główny pawilon, który miał służyć za targ, liczący 86 kolumn o wzorach antycznych, w których środku są specjalne kanały umożliwiające spływ wody z położonego nad pawilonem tarasu. Dach sali ma kształt falisty i ułatwia tym bardziej spływ deszczówki.
Byłam, widziałam osobiście i nawet znalazłam tę mozaikę!

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.