1048. Chorwacja

7 cze 2012



Park Narodowy Krka (chor. Nacionalni Park Krka) to park narodowy w Chorwacji, położony w środkowej Dalmacji, niedaleko miasta Šibenik. Park został założony w roku 1985 w środkowym i dolnym biegu rzeki Krka. Na terenie parku rzeka tworzy wodospady (m.in. Roški Slap, Skradinski Buk), kaskady oraz bystrzyny. W centralnej części parku znajduje się Jezioro Visovac, na wyspie pośrodku którego znajduje się klasztor Franciszkanów, założony w roku 1445 roku. W przeciwieństwie do Jezior Plitwickich w Krka można się wykąpać.

5 komentarzy:

  1. No nie dam rady... będę musiał tam jednak pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehh... ja najwidoczniej też. Już prawie tam byłem, ale jednak rodzice zrezygnowali i przerzuciliśmy się na Split.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj Maxus to żałuj. Mnie Split rozczarował. Wodospady Krka kryją się przy Plitvicach, ale mimo wszystko mają swój urok. No i to że można się kąpać- polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurde, aż mam ochotę się spakować i tam jechać! W sumie to mało mam kartek z takimi widokami, więcej mam jednak miast w mojej kolekcji. Chyba muszę to zmienić, bo ta kartka jest prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.