401. Islandia

4 gru 2010


od: Stefan

Ze względu na szczególne położenie geologiczne, na granicy płyt tektonicznych, Islandię cechuje wysoka aktywność wulkaniczna. Na wyspie oraz mniejszych sąsiednich wysepkach znajduje się około 130 wulkanów, z tego 18 czynnych było w czasach historycznych, tj. od czasów zasiedlenia Islandii w 874. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 500 lat z islandzkich wulkanów wydostała się ilość lawy równa połowie ilości lawy ze wszystkich innych erupcji w tym okresie na całym świecie.
Na zdjęciu znajduje się najsłynniejszy obecnie wulkan islandzki - Eyjafjallajökull.

A najbardziej rozbawił mnie fakt, że wulkan pojawił się już nawet na znaczkach.

7 komentarzy:

  1. Przez ten wulkan przez tydzień do domu wrócić nie mogłam.
    Plus taki, że wakacje się wydłużyły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A nazwa wciąż jest nie do wypowiedzenia. Co nie zmienia faktu, że natura przybiera naprawdę imponujące "formy".

    Dziękuję za komentarz. A zdjęcia faktycznie mają lepszą kolorystykę niż pocztówka - jedne z niewielu przemyślanych przed zrobieniem ujęć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fiu fiu, to Ci się trafił najbardziej medialny w ostatnim czasie wulkan ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie język można połamać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To przez niego kartki wolno szły ... powinien sie wstydzić ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to nawet ten wulkan mam na magnesie na lodówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wulkan może i wredny, ale kartka śliczna :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.