59. Polska

25 gru 2009
Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja – kościół farny położony przy rynku w Kazimierzu Dolnym. Ufundowany został przez Kazimierza Wielkiego ok. 1325 roku i przebudowany w stylu renesansowym ok. 1553.
Kościół położony jest na wzgórzu, poniżej ruin zamku, od strony północno – wschodniej kościoła położony jest cmentarz, od strony południowo zachodniej stok wzgórza spada ku miastu. Warunki terenowe spowodowały odchylenie kościoła, fara nie jest orientowana, absyda prezbiterium skierowana jest w kierunku południowo–wschodnim.
Świątynia i przybudówki zbudowane z wapienia (wapniaka), nawa i wieża frontowa okładzina z cegły tynkowana, tynk malowany.
Nawę podpiera sześć skarp, cztery są wtopione w ściany przybudówek, dwie z kolei, od strony południowo–zachodniej i na zachodnim narożniku są widoczne.

Lubię tę kartkę. Jest taka... harmonijna?

5 komentarzy:

  1. harmonijna to dobre określenie:)
    mi się podoba. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam sąsiadkę ! Miło wiedzieć, że ktoś wysyła z tych okolic ! :)
    Kartka przepiękna, mi przypomina o mijającym czasie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna kartka, aż mi się łezka w oku zakręciła. W Kazimierzu Dolnym spędziłam moje pierwsze wspólne wakacje z narzeczonym i z tamtymi okolicami wiążą się jedne z moich najpiękniejszych wspomnień. Mam plan i marzenie, jeszcze tam wrócić. Może w podróż poślubną? Miało być Fidżi, ale nie ma to, jak piękne, polskie zakątki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, sprawiłaś mi ogromną radość, umieszczając tę kartkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kartki z białą ramką, a do tego takie zaczarowane miejsce jak Kazimierz Dolny

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.