53. Polska

23 gru 2009
Orłowo – nadmorska, południowa dzielnica Gdyni. Znajduje się w niej molo orłowskie, a także charakterystyczny dla krajobrazu dzielnicy klif, z którym nazwę dzieli usytuowane w Orłowie centrum handlowe. Na granicy Orłowa z płytą redłowską można zobaczyć wiele dział, bunkrów i transzei z początku lat 50. XX w. W latach 1931-1935 istniała gmina Orłowo Morskie. W czasie okupacji niemieckiej dzielnica nazywała się Adlershorst (w dosłownym tłumaczeniu: Orla Kępa lub Orle Gniazdo).
Do głównych atrakcji Orłowa należy spacerowe molo i okolice klifu, umożliwiające spacery i wycieczki widokowe.
Pocztówka z 1968 roku!

3 komentarze:

  1. Też dodałam :)
    Kartki zbierasz pewnie od dawca, stąd tyle polskich, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem, owszem, zbierać zaczęłam jakieś 12 lat temu, w oficjalny postcrossing zaczęłam bawić się dopiero od niedawna, więc jak na razie kataloguje sobie (nareszcie!) swoje starocie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bardzo podobny styl pisania bloga :) Tyle, że mój to ta jasna strona mocy Twój ta ciemna :) Też już dodaję i zaczynam przeglącać :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.