389. Kirgistan

1 lis 2010

od: Rustam

Kirgistan jest bardzo różnorodnym krajem, w którym mieszka ponad 50 narodowości (oficjalnie podawahe się liczbę 70). Są to w większości Kirgizi, Rosjanie, Uzbecy i mniejszości narodowe czyli: Ujgurzy, Kazachowie, Ukraińcy, Czeczeni, Azerzy, Koreańczycy, Dunganie, w mniejszym stopniu Chińczycy, jak też Polacy. Bardzo często można spotkać rodziny mieszane, a dzieci od urodzenia mówią w kilku językach.
Językiem łączącym te narody był i jest rosyjski. Ludzie są bardzo gościnni i do obcokrajowców są nastawieni bardzo życzliwie. Ponieważ kraj jest podzielony na dwie części wysokimi górami (na południową z miastem Osz i północna ze stolicą Biszkek) to można zauważyć pewna różnice między nimi. Północna cześć jest bardziej europejska, natomiast południowa bardziej azjatycka. Południowa część jest raczej muzułmańska i bardziej religijna, północ natomiast świecka. Mimo tego w Kirgistanie nigdy nie było problemów na tle etnicznym; jedynie zamieszki wydarzyły się w Oszu w 1991 roku, ale konflikt miedzy Uzbekami a Kirgizami został szybko zgaszony.

5 komentarzy:

  1. Wow! Ja nawet nie słyszałam o takim Kraju - czy winnam czuć sie niedouczona. Wstyd mi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe ja wiedziałam, że taki kraj istnieje i że to kwestia czasu kiedy kartka stamtąd pojawi się na tym blogu ;P Bardzo ciekawa zdobycz oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, niezła zdobycz! Mm wrażenie, że mało jest kartek z południowych byłych Republik Radzieckich?

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem czy kartek jest mało, ale na pewno mało jest użytkowników, od których taką kartkę można byłoby dostać/
    a Kirgistan, Zbyszku, graniczy z Chinami, Kazachstanem, Tadżykistanem i Uzbekistanem.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.