122. Korea Południowa

11 lut 2010



od: Arnie


Republika Korei, Korea Południowa – państwo w Azji, południowej części Półwyspu Koreańskiego powstałe po II wojnie światowej na terenach zajętych przez wojska USA. Republika Korei oficjalnie rości sobie pretensje do całego terytorium Korei.
Korea Południowa jest republiką. Konstytucja państwa została uchwalona w roku 1988. Władza ustawodawcza należy do Zgromadzenia Narodowego. Głową państwa jest prezydent, wybierany w wyborach powszechnych. Władzę wykonawczą sprawuje rząd na czele z premierem powoływanym przez prezydenta.
Trzydzieści lat temu PKB Korei Południowej przypadający na jednego mieszkańca, porównywalny był z poziomem PKB w biedniejszych krajach Afryki i Azji. Korea Północna była mniej zniszczona przez wojnę i posiadała większość przemysłu półwyspu, a ponadto węgiel. Na południu rządziła korupcja, kartki, czarny rynek, oraz gigantyczny deficyt handlowy.
Dzisiaj PKB jest 7 razy wyższy niż w Indiach, 13 razy wyższy niż w Korei Północnej i porównywalne z poziomem PKB w mniejszych krajach UE. W latach 1963-1997 wzrost PKB wynosił stale 8.5% rocznie. Przy tym wydatki na wojsko pochłaniały cały czas ogromną część budżetu.
Korea to kraj jednolity narodowościowo — 99,9% ogółu ludności stanowią Koreańczycy, o zróżnicowanej strukturze wyznaniowej.

Jeśli mam być szczera to pocztówka nie podoba mi się w ogóle. Jest... po prostu dziwna. Pierwsza myśl, jaka mi przyszła do głowy to: "brakuje tylko napisu pozdrowienia z więzienia" ;)

2 komentarze:

  1. Znaczki są fajne ... dostałas 3 razy więcej ich niz ja ... ale kartka ... powiedzmy sobie szczerze ... mogła by pochodzić z każdego państwa bo nic specyficznego na niej nie ma .. .szkoda bo Korea nieczęsto się trafia

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja sobie pomyślałem- o w więzieniu kwiatki mogą hodować!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.