Mołdawia - Sobór Narodzenia Pańskiego [pocztówkowo]

24 sty 2017

Sobór Narodzenia Pańskiego w Kiszyniowie (mołd. Catedrala Naşterea Domnului) to główna prawosławna świątynia Mołdawii znajdująca się w jej stolicy Kiszyniowie.
Świątynia została zbudowana w latach 1830–1836, według projektu architekta Avraama Melnikova w stylu klasycystycznym. 
Obok kościoła znajdowała się także dzwonnica, która została jednak wysadzona w 1962 roku przez komunistów a sam sobór zamieniono na salę wystawową. W 1996 roku dzwonnicę odbudowano a świątyni przywrócono funkcje sakralne.
Obecnie posiada rangę katedry Mołdawskiego Kościoła Prawosławnego, autonomicznej części Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej.

Kartkę otrzymałam od niezawodnego Romanka, który w swoich podróżach na wschód zawsze o mnie pamięta. Całe szczęście, bo dzięki niemu moja kolekcja kartek z mniej turystycznych miejsc stale rośnie.
A wy macie osoby, do których kartki  wysyłacie zawsze, bez względu na okoliczności?

4 komentarze:

  1. Ja w sumie od niedawna 'siedzę' w pocztówkach, ale mam na razie 3 osoby, do których staram się wysłać kartkę i przy okazji świąt, urodzin czy nawet bez okazji ;)
    Kartka klimatyczna, no i zazdroszczę, bo z Mołdawii jeszcze nic nie mam.
    PS. Wyślij mi maila ze swoim nowym adresem ;) na joannapostcards@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pocztówka, dobrze mieć kogoś, kto nam takie cuda wysyła :D.
    Ja mam ze 2, może 3 osoby, z którymi wysyłamy sobie karteczki zawsze podczas świąt i wyjazdów. Nie liczę oczywiście rodziny :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomina mi kościół w mojej miejscowości hehe 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna pocztówka. Mam jedną kartkę z Mołdawii, ale niestety jest czarno-biała i nie aż tak ładna jak Twoja na przykład.
    Co do Twojego pytania, to często wysyłam pocztówki do tych samych osób z podróży. Choć na przykład z Hiszpanii nie wysłałam ani jednej, pomimo tego że miałam adresy osób, ale oczywiście byłam tak zauroczona i zamroczona wręcz, że zapomniałam o kartkach :D Pam, pam, pam. Jestem genialna po prostu. Będę nadrabiała pewnie jak gdzieś w tym roku uda mi się pojechać. Bo jeszcze nigdzie dalej nie byłam i nie mam pojęcia kiedy będę :p

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.