915. Polska

26 mar 2012


od: Paweł

Dynów (dawniej Denow) to miasto i gmina miejska w województwie podkarpackim, w powiecie rzeszowskim, nad Sanem, Pogórze Dynowskie. Przed 1945 rokiem Dynów należał do województwa lwowskiego, po zakończeniu II wojny światowej miasto weszło w skład nowo utworzonego województwa rzeszowskiego.
W okresie panowania króla Kazimierza Wielkiego dobra Rzeszowskie wraz z Dynowem nadane zostały rycerzowi Janowi Pakosław de Strożyszcz. W posagu Dynów i Rzeszów i inne dobra otrzymał Kmita Sobieński poślubiając córkę Augustyna z Rzeszowa.
Do najważniejszych zabytków miasta należy kościół parafialny pod wezwaniem św. Wawrzyńca, który można zobaczyć na zdjęciu, dworki z okresu XVIII-XIX wieku, stary i nowy cmentarz żydowski oraz pozostałości murów miejskich z XVII wieku.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, oczywiscie ze dostaje, tylko ze ostatnio umawiam sie na swapy unescowe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam kiedyś dużo pocztówek z Dynowa, mój Tato znał pewną staruszkę stamtąd, która co jakiś czas słała mu list, albo pocztówkę wypisaną takim starym charakterem pisma, oczywiście nie mam pojęcia gdzie teraz są :( Pewnie już dawno na wysypiskach śmieci :(

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.