468. Polska

15 lut 2011


od: Ewa

Zwierzyniec to miasto w województwie lubelskim w powiecie zamojskim. Jest ważnym i licznie odwiedzanym ośrodkiem turystyczno-wypoczynkowym na Roztoczu i uchodzi za "stolicę" Roztocza Środkowego. Położony jest nad Wieprzem, przy granicach Roztoczańskiego Parku Narodowego (mieści się tu także jego siedziba).
Najbardziej reprezentatywną budowlą miasteczka jest kościół na wysepce pod wezwaniem św. Jana Nepomucena z barokową fasadą, z połowy XVIII wieku (1741-1747), ufundowany przez ówczesnego ordynata Tomasza Antoniego Zamoyskiego. W skromnym wnętrzu znajdują się polichromie Łukasza Smuglewicza.

5 komentarzy:

  1. Jak pięknie! I to w Polsce, no,no...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak ja uwielbiam takie miejsca odwiedzać. Pięknie, swojsko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam kartki ze Zwierzyńca z kościołem na wodzie do wysyłania, ale zostawiłam sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na Zwierzyniec to coś mało tych zwierzątek tam hehe

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że w Polsce są takie piękne kartki!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.