1404. Stany Zjednoczone

4 lut 2013


Jezioro Winnipesaukee jest największym jeziorem w amerykańskim stanie New Hampshire.
Ma około 34 kilometrów długości i od 1 do 14 kilometrów szerokości, obejmuje 179 kilometrów kwadratowych i posiada maksymalną głębokość 65 metrów.
Jezioro posiada 253 wyspy, z których połowa ma mniej niż ćwierć hektara oraz jest wcięte przez kilku półwyspów, dzięki czemu całkowita linia brzegowa wynosi około 463 kilometry, a dystans wokół jeziora 101 kilometrów.
Znajduje się 154 metry nad poziomem morza i jest trzecim co do wielkości jeziorem w Nowej Anglii po jeziorach Champlain i Moosehead.
Odpływ jest regulowany przez tamę Lakeport na rzece Winnipesaukee River.

2 komentarze:

  1. Rzadko, baaardzo rzadko zdarza mi się, że pocztówka z USA podoba mi się w 100%, chyba mam taką jedną póki co w ulubionych. Bo zwykle te nawet dość ładne widoczki psuje napis. Albo straszna czcionka, albo straszny kolor i wielkość. A z reguły wszystko na raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też często takie widuję a wbrew pozorom sporo mają ładnych i estetycznych kartek tam u siebie. szkoda tylko, że tak rzadko je wysyłają do mnie :D

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.