139. Irlandia

18 kwi 2010


od: Claudia


Zamek Blarney – średniowieczny zamek w mieście Blarney w hrabstwie Cork w Irlandi, wzniesiony w 1446 roku. Popularna atrakcja turystyczna, głównie ze względu na interesujący XIX-wieczny ogród skalny oraz tzw. Kamień z Blarney.
Kamień z Blarney nazywany jest również Kamieniem Elokwencji, (ang. Blarney Stone, Stone of Eloquence) – wapienny blok o wymiarach ok. 30 x 120 cm, wmurowany w mury obronne zamku. Legenda głosi, że ten kto go pocałuje, uzyska dar elokwencji i przekonywania. Nie jest to zbyt proste, gdyż jest on wbudowany poniżej linii blanków. Osoba która chce tego dokonać musi być zwieszona głową w dół i przytrzymywana za nogi.
Przekonanie o takich właściwościach kamienia pochodzi z opowieści o właścicielu zamku, który był odpowiedzialny za kolonizację okolicznych terenów. Mimo niewywiązywania się ze swoich obowiązków i wynikłego stąd gniewu Elżbiety I, angielskiej królowej, dzięki swoim zdolnościom krasomówczym zawsze zdołał uniknąć odpowiedzialności. Od tego czasu słowo blarney w języku angielskim oznacza sprytną, pochlebczą mowę.

2 komentarze:

  1. Już myślałam,ze ktos mi pocztówkę ukradł...haha

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, taki stary i pewnie owiany wieloma tajemnicami!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.