1517. Białoruś

26 lut 2015
od: Alesya

Dzik jest dziki, dzik jest zły...
Dzik (Sus scrofa) to gatunek dużego, lądowego ssaka łożyskowego z rzędu parzystokopytnych. Sus scrofa jest jedynym przedstawicielem dziko żyjących świniowatych w Europie. Jest przodkiem świni domowej.
Dzik jest popularnym zwierzęciem łownym i jako taki doczekał się w języku myśliwych wielu szczegółowych określeń, pozwalających w krótkich słowach opisać zwierzę i jego zachowanie. Z czasem część tej terminologii weszła do języka codziennego, a także języka zoologów. W Polsce dzik jest pospolitym przedstawicielem tzw. zwierzyny czarnej, podlega sezonowej ochronie. Samica dzika nazywana jest lochą, samiec odyńcem, a młode warchlakiem.
Warchlak o charakterystycznym paskowym umaszczeniu, którego możemy zobaczyć na pocztówce, nazywany jest pasiakiem.

1 komentarz:

  1. Ja mam słabość do białoruskich kartek, wszystkich. Nawet ten propagandowy, socrealistyczny obraz mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad - napisz komentarz, daj lajka pod postem na FB lub polub mój profil na FB: Pasażerka palcem po mapie





SZABLON BY: PANNA VEJJS.